MarkkinointiKollektiivi | Voimavarana hyvinvoiva henkilöstö

Voimavarana hyvinvoiva henkilöstö – näin helpotat markkinointi- ja asiantuntijatyön arkea
Keskiviikko 14.5. kello 8.30–10
Verkkotapahtuma
MarkkinointiKollektiivi ja Severa kutsuvat sinut mukaan virtuaalitilaisuuteen, jossa käsitellään erityisesti markkinointi- ja asiantuntijatyössä toimivien työelämää työkuorman hallintaan liittyvän hyvinvoinnin ja jaksamisen kautta. Kun organisaatiossa työkuormaa johdetaan ja suunnitellaan fiksusti, syntyy ihmiset huomioivaa kestävää bisnestä.
Tilaisuuden sisältö on suunniteltu auttamaan niin työntekijää, projektipäällikköä, esihenkilöä kuin johtoakin ajanhallintaa ja työn resursointia koskevissa kysymyksissä. Tule mukaan kuulemaan käytännön vinkkejä ja ideoita, kuinka vaativaa asiantuntijatyötä on mahdollista helpottaa selkeillä prosesseilla ja toimintatavoilla!
Tästä tilaisuudesta opit:
- Mitä työssäjaksamista tukeva projektinhallinta vaatii työntekijältä, projektipäälliköltä sekä esihenkilöltä?
- Kuinka jakaa uusien asiakkaiden/projektien työkuorma fiksusti?
- Miten tasapainoilla asiakasprojektien ja sisäisten töiden kanssa?
- Miten selkeät prosessit ja toimintatavat lisäävät henkilöstön hyvinvointia?
Verkkotapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Tule siis mukaan, jos tunnistit tästä kutsusta itseäsi, kollegaasi tai organisaatiotasi. Tai tulkaa vaikka kaikki! Mitä jos kutsuisit koko jenginne yhdessä linjoille, ja varaatte sisäistä keskusteluaikaa mieleen nousseista asioista heti tilaisuuden jälkeen? Niin tai näin, lämpimästi tervetuloa mukaan tähän markkinointi- ja asiantuntijatyössä toimivien työelämää muuttavaan tilaisuuteen.
Tilaisuus koostuu asiantuntijapuheenvuoroista ja paneelikeskustelusta
Hyvinvoinnista huolehtiminen osaksi työkulttuuria – apuun saapuu järjestelmät ja järjestelmällisyys
Jukka Markkanen (Severa) on nähnyt satojen luovien toimistojen työtapoja, toimintoja ja kulttuureita. Yhteistä hyvää bisnestä tekeville on se, että organisaatioissa on otettu entistä paremmin huomioon henkilöstön hyvinvointi ja jaksaminen. Jukka kertoo, kuinka henkilöstön hyvinvoinnista huolehtiminen tuodaan osaksi työkulttuuria mm. oikeanlaisella työnjaolla, työkuorman säätelyllä ja projektien selkeällä johtamisella.
Myyjät myy ja markkinoijat vikisee täyden työpöydän takana – mikä avuksi?
Markkinoijat tuskastelevat projekteja täynnä olevien työpöytiensä kanssa, myyjät myyvät pöydille lisää täytettä ja toimitusjohtajat kyselevät, miksei rahaa tule enempää. Kuulostaako tutulta? Roope Lidman (Severa) on keskustellut työmäärän ja projektien hallinnan haasteista lukuisten markkinointitoimistojen päättäjien sekä työntekijöiden kanssa. Roope ymmärtää, millaisia haasteita luovan toimiston arjessa koetaan. Roope syttyy näiden haasteiden ratkomisesta, ja vastauksia niihin häneltä saakin kuin apteekin hyllyltä.
Paneelikeskustelu: Mitä yksilö, tiimi, esihenkilö tai organisaatio voi tehdä työhyvinvoinnin ja jaksamisen tueksi?
Paneelikeskusteluun liittyy Jukan ja Roopen lisäksi asiantuntijatiimien työhyvinvointivalmentaja Anne Rantala (KetäAkatemia). Anne on kokenut markkinointi- ja mainostoimistojen haasteet niissä yli 10 vuotta työskenneltyään. Tänä päivänä Anne valmentaa organisaatioita, tiimejä ja yksilöitä vahvistamaan hyvinvointiaan ja motivaatiotaan mm. ajanhallinnan sekä itsensäjohtamisen työkalujen ja metodien avulla.
Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton. MMA on Myynti- ja MarkkinointiKollektiivin pääyhteistyökumppani. Yhteisenä päämääränämme on tehdä yhdessä Suomesta entistäkin parempi myynti- ja markkinointimaa.